PROXSYS

Telefoon van het werk thuis gebruiken

16 maart 2020

Inleiding

De telefoon van je werk oppakken en thuis neerzetten en bellen? Is het zo makkelijk? Wel als je telefonie van Proxsys afneemt. In deze handleiding leggen we je graag uit hoe je dit realiseert en dus altijd bereikbaar bent met het fysieke toestel van je werk. Wat heb je nodig?

Onderstaande zaken zijn noodzakelijk om te kunnen bellen vanuit huis;

  • Vaste telefoon moet bekend zijn bij Proxsys. Neem je een toestel mee van je werk dan is dat geen enkel probleem. Betreft het een nieuw toestel dan moet deze eerst geconfigureerd worden voordat je de handleiding kan volgen;
  • Werkende internetverbinding;
  • Telefoon moet via netwerkkabel verbonden worden met je netwerk;
  • Telefoon moet aangesloten worden met extra netstroom adapter die apart verkrijgbaar is. Normaal ontvangt de telefoon via het bedrijfsnetwerk zijn stroom, maar bij jou thuis is je netwerk hier niet van voorzien waarschijnlijk.

Heb je thuis geen netwerkaansluiting beschikbaar voor je telefoon? Dan kan je de telefoon niet gebruiken, het is dus echt noodzakelijk dat je die wel tot je beschikking hebt. Gelukkig zijn er oplossingen om een virtuele netwerkkabel te maken tussen je modem en je werkplek via een zogenaamde ‘powerline adapter’ Via de handleiding https://www.proxsys.nl/service/handleidingen/vaste-netwerkverbinding-maken-via-stroomnet/ kan je vinden hoe je dit kan instellen. Een powerline adapter is op veel plekken beschikbaar.


Welke (telefoon) stroomadapter heb ik nodig?
Er zijn verschillende soorten typen telefoons waardoor er niet een algemene standaard is.
Hieronder volgt per type toestel de adapter:


Yealink 4x of 5x toestellen
Yealink Poweradapter T4x/T5

Mitel of Aastra toestellen
Mitel Aastra Voeding geschikt voor 6869i


Telefoon gebruiken

Wanneer je telefoon is ingeschakeld en je ziet je extensie nummer staan kan je direct gaan bellen. Is dit nog niet mogelijk dan dien je eerst nog aan te melden op de centrale. Raadpleeg hiervoor de centrale handleiding die Proxsys gedeeld heeft met je organisatie.


Let op: wanneer je thuis de internetverbinding zwaar belast (denk aan het kijken van Youtube, Uitzending gemist, Netflix e.d.), kunnen gesprekken gaan haperen. Op het zakelijke netwerk hebben we hiervoor speciale regels gemaakt die het verkeer van telefoons prioriteit geven waardoor je hier geen last van hebt. Beperk dus het gebruik van zware streaming diensten wanneer je via de telefoon van je werk wilt bellen.

Toch problemen of vragen? We zijn er voor je!

Mocht er ondanks deze instructie toch iets zijn waar je niet uit komt, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Wij kunnen op afstand met je meekijken en je helpen. We zijn bereikbaar via 088 77 69 797 en servicedesk@proxsys.nl

Delen via

De beste ICT leveren, dat doen we niet alleen