Een lang verwachte optie in Teams, het geven van webinars. Maar we hadden al live gebeurtenissen toch hoor ik je denken? Klopt, en dat is nou net het verschil! Want weet jij het verschil tussen een webinar en een live gebeurtenis?
In onderstaande video leg ik je graag uit hoe de webinar functie werkt en wat het verschil is met een live gebeurtenis.
Live gebeurtenis of webinar?
Wil je als organisatie alleen maar zenden naar je publiek en heb je voldoende aan de vraag en antwoord module om met je deelnemers te communiceren? Kies dan voor de live gebeurtenis. Zoek je meer interactiviteit met je deelnemers en geef je bijvoorbeeld een cursus of doe je een uitleg sessie, probeer dan eens de webinar. Met de webinar functie heb je de mogelijkheid om je deelnemers te laten inschrijven en kunnen ze daarna (pas) deelnemen aan jouw webinar, ook heb je daarna mooie inzichten in wie er heeft deelgenomen. Voor de live gebeurtenis is het eigenlijk heel simpel : deze optie gebruik je om te zenden en zoveel mogelijk publiek te benaderen zonder registratie verplichting.
Het zou mooi zijn als we ook via de live gebeurtenis functie ook de optie krijgen om een aanmeldingspagina te realiseren en zodoende meer inzage te krijgen in je deelnemers. Ik verwacht stiekem wel dat deze mogelijkheid er binnenkort aan zit te komen maar dat is nu wel een groot (gemis) vind ik in de live gebeurtenis oplossing.